Wygodne zarządzanie małą firmą bądź jednoosobową działalnością gospodarczą
Comarch ERP XT to dedykowany program, umożliwiający zarządzanie małym podmiotem gospodarczym oraz integrację i automatyzację kluczowych procesów biznesowych w nim funkcjonujących. Aplikacja wspiera prowadzenie sprzedaży stacjonarnej oraz internetowej, posiadając m.in. takie funkcjonalności, jak wystawianie faktur, księgowość czy obsługa magazynu. Dzięki intuicyjności oraz ścisłemu dostosowaniu do polskich przepisów, narzędzie cieszy się dużą popularnością i jest wykorzystywane w tysiącach krajowych firm.
Szybkość, wygoda, bezpieczeństwo
Dzięki zaawansowanym technologiom, wykorzystującym AI (sztuczną inteligencję), Comarch ERP XT umożliwia wprowadzanie dokumentów poprzez proste wczytanie skanu bądź zdjęcia. Zintegrowana funkcja optycznego rozpoznawania znaków (OCR) automatycznie odczytuje dane z papierowych faktur.
Wprowadzane dane są przetwarzane i przechowywane online – dzięki temu użytkownik zyskuje dostęp do systemu w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca. Obsługa odbywa się poprzez standardową przeglądarkę internetową lub aplikację mobilną. Bezpieczeństwo danych gwarantowane jest przez chmurę Comarch, w pełnej zgodności z normami ISO i klasyfikacjami TIER 3 oraz TIER 4.
Bogaty zestaw narzędzi wspierających prowadzenie biznesu
Comarch ERP XT udostępnia także zaawansowane funkcje raportowania, która znacząco ułatwiają analizę wyników firmy. Dzięki temu można m.in. śledzić trendy w sprzedaży, zarządzać należnościami czy kontrolować rentowność działań. Obsługa raportów Business Intelligence nie wymaga od użytkowników głębokiej wiedzy technicznej ani dodatkowego wsparcia ze strony ekspertów IT – raporty tworzone są metodą „przeciągnij i upuść”.
Wygodne fakturowanie, kompleksowa księgowość
Comarch ERP XT posiada liczne funkcje wspierające szybkie i wygodne wystawianie poprawnych i zgodnych z przepisami faktur. Potrafi m.in. automatycznie wyszukać dane kontrahenta według numeru NIP, dodawać towary poprzez skanowanie kodów kreskowych za pomocą telefonu czy też wymieniać dane z systemami bankowości elektronicznej. Poza standardowymi fakturami VAT, aplikacja obsługuje także różne specyficzne rodzaje dokumentów, takie jak faktura VAT marża, faktura proforma, faktura zaliczkowa, faktura walutowa, rachunek bądź paragon.
System wspiera i automatyzuje prowadzenie uproszczonej księgowości (księga przychodów i rozchodów, rejestry zakupów i sprzedaży, ewidencja pracowników i wynagrodzeń oraz środków trwałych), a także pełnej księgowości w oparciu o Ustawę o rachunkowości. Co więcej, Comarch ERP XT posiada narzędzia umożliwiające zarówno samodzielne prowadzenie księgowości, jak i łatwą wymianę dokumentów z biurem rachunkowym.
Obsługa sprzedaży i magazynu
Aplikacja oferuje szerokie wsparcie dla różnych form sprzedaży, stosowanych przez współczesne firmy. Pozwala na stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego oraz integrację z popularnymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Allegro czy eBay, i porównywarkami cen online. Program wspiera oczywiście także sklepy stacjonarne, dzięki zaawansowanej funkcjonalności POS (punktu obsługi sprzedaży detalicznej).
Comarch ERP XT wspomaga również obsługę magazynu, umożliwiając m.in. inwentaryzację, spis z natury, kontrolę stanów magazynowych dla produktów, a nawet samoczynną blokadę sprzedaży towarów, których firma nie ma aktualnie w magazynie.